![]() XHost |
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink |
CAPITOLUL I
PRINCIPII GENERALE
Art. 1. Școala cu clasele I-VIII Apele-Vii este unitate cu personalitate juridică, ordonator terțiar de credite și funcționează în subordinea Inspectoratului Școlar al Județului Dolj.
Art. 2. (1) Școala cu clasele I-VIII Apele-Vii își desfășoară întreaga activitate promovând profesionalismul, creativitatea, inovația, comunicarea, lucrul în echipă, eficiența, receptivitatea la nevoile educaționale ale comunității, libertatea de exprimare, formarea caracterului, moralitatea și spiritualitatea, gândirea critică, etc.
(2) Întreaga activitate va avea în vedere: comunicarea deschisă, spiritul colegial, realizarea integrală și la timp a sarcinilor de serviciu, relații democratice, de colaborare și sprijin reciproc, transparența decizională realizată prin organismele colective (Consiliul profesoral, Consiliul de administrație), promovarea calității și recompensarea personalului, etc.
CAPITOLUL II
DISPOZIȚII GENERALE
Art. 3. Prezentul Regulament este elaborat in conformitate cu preverderile Legii Invatamantului 84/95, modificată prin Legea 151/1999, cu cele ale Statutului personalului didactic (Legea nr.128/1997- cu modificările și completarile ulterioare), Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar de stat nr.4925/08.09.2005, Ordinul comun al Ministerului Administratiei publice nr.4703/2002, al Ministrului de interne nr.349/2002 și Ministrului Educatiei si Cercetarii nr.516/2002, Legii 550/2004, Legii nr.333/07.08.2003 și al Regulamentului Cadru Intern al unităților de învățământ preuniversitar din județul Dolj.
Art. 4. Regulile de disciplină și obligațiile reciproce ale întregului personal, precum și ale elevilor și părinților care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfășurării în condiții optime și la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv – educativ, precum și a activităților conexe care se desfășoară în cadrul scolii.
Art. 5. Prevederile prezentului regulament se aplica elevilor, cadrelor didactice, personalului nedidactic, persoanelor străine ce se află în incinta unității de învățământ.
Regulamentul de Ordine Interioară este adoptat în conformitate cu legislația în vigoare și nu i se substituie acesteia; necunoașterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul scolii, elevii și părinții acestora de consecințele încălcării lui.
CAPITOLUL III
CONDUCEREA UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT
Secțiunea 1
1. Dispoziții generale
Art. 6. (1) Conducerea unităților de învățământ preuniversitar este asigurată în conformitate cu prevederile Legii învățământului nr.84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare.
(2) La nivelul fiecărei unități de învățământ din România, se înființează Comisia pentru evaluarea și asigurarea calității în educație, conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 7. Conducerea școlii este asigurată de Consiliul profesoral, Consiliul de administrație ca organisme de decizie și management, Comisii și catedre de specialitate, Comisii pe probleme, Consiliile profesorilor claselor ca organe de lucru. Organigrama scolii, care se aprobă în fiecare an de către Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de Administrație, este parte a prezentului regulament.
Art. 8. Procesele verbale întocmite la fiecare ședință a consiliilor/ comisiilor/ catedrelor vor consemna ordinea de zi, absențele motivate sau nu, hotărârile adoptate. Vor fi semnate de cei prezenți, iar cei absenți vor semna ulterior de luare la cunoștință.
Art. 9. Fiecare comisie va avea un regulament de funcționare propriu avizat de Consiliul de administrație, un plan de muncă ce se va realiza semestrial, raportul de activitate către Consiliul de administrație.
Secțiunea a 2- a
Organe de execuție
Directorul
Art.10. (1) Directorul exercită conducerea executivă a unității de învățământ, în conformitate cu atribuțiile conferite de lege, cu hotărârile Consiliului de administrație al unității de învățământ, precum și cu alte reglementări legale.
(2) Directorul își exercită activitatea și atribuțiile conform art. 16 - 26 din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar.
Secțiunea a 3-a
Organe de decizie
Consiliul profesoral
Art. 11. Consiliul profesoral este organismul de management și decizie al activității școlare în domeniile: curricular, extracurricular, al programelor și activităților educative, al acordării premiilor și sancțiunilor atât pentru elevi cât și pentru profesori. Este organizat și funcționează conform art. 27 din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar și are atribuțiile prezentate în art. 28 al acestui Regulament.
Art. 12. Cumularea a 2 absențe nemotivate la Consiliul Profesoral atrage pierderea punctajului corespunzător din fișa de evaluare, iar profesorul respectiv va fi înștiințat în scris de faptul că aceste absențe constituie abatere.
Art. 13. (1) Consiliul de administrație este organul de decizie al activității școlare în domeniile: administrativ, al programelor de dezvoltare ale scolii, în dezvoltarea relațiilor de parteneriat cu comunitatea locală, politică salarială, financiară, de personal, etc.
Consiliul pentru curriculum
Art. 14. Consiliul pentru curriculum este compus din responsabilii tuturor catedrelor și colectivelor, directorii școlii, profesorul psihopedagog. Președintele Consiliului este directorul. Componența consiliului este aprobată în fiecare an școlar de Consiliul profesoral.
Art. 15. Consiliul pentru curriculum elaborează:
Art. 16. Consiliul pentru curriculum are în subordine următoarele comisii:
Secțiunea a 4-a
Organe de lucru
Art. 17. Organe de lucru sunt următoarele:
1. – Responsabil pentru activități extracurriculare
2. – Responsabil cu gestionarea activităților și proiectelor europene
3. – Comisia de formare continuă și dezvoltare profesională
4. – Comisia pentru securitate și sănătate în muncă
5. – Comisia pentru educație rutieră:
6. – Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar
7. – Comisia siguranța civică
8. – Purtător de cuvânt
9. – Comisia pentru coordonarea concursurilor școlare, olimpiadelor
10. – Comisia pentru verificarea documentelor școlare (cataloage, condică de prezență), ritmicității notării, absenteismului
11. – Comisia pentru protecție civilă
12. – Comisia pentru orar
13. – Comisia pentru organizarea serviciului pe școală
14. – Comisia de casare
15. – Comisia de inventariere
16. – Comisia pentru manuale
17. – Comisia paritară
18. – Comisia Orientare Școlară și Profesională (OȘP)
19. – Comisia pentru evaluarea și asigurarea calită?ii în învă?ământul preuniversitar
20.- Comisia consiliere – orientare și activități extracuriculare
21. – Consiliul pentru curriculum
22. – Consiliul școlar
23. – Comisia ”Corn și lapte”
24. – Responsabil cu perfecționarea cadrelor didactice
25. – Comisia pentru acordarea burselor și a altor forme de sprijin material pentru elevi
Art. 18. (1) Comisiile se constituie anual (Consiliul de administrație putând decide formarea și altor comisii), iar șefii comisiilor sunt numiți de Consiliul de administrație.
(2) Fiecare comisie va deține o mapă care va conține: dosarul de procese-verbale, structura comisiei, regulamentul de funcționare al comisiei și alte acte normative privind activitatea comisiei, planurile de activitate, rapoartele de analiză a activității, alte materiale. Mapa este administrată de responsabilul comisiei, și va fi păstrată la dispoziția directorului.
3.1. Comisiile / catedrele metodice
Art. 19. Comisiile metodice se constituie pe arii curriculare sau pe grupuri de discipline, conform hotărârii Consiliului de administrație.
(1) Catedrele metodice se constituie din profesori de aceeași specialitate (min. 3) cf. hotărârii Consiliului de administrație. Dacă din catedră fac parte profesori din mai multe discipline, șeful catedrei numește câte un responsabil pentru fiecare dintre disciplinele componente.
(2) Comisiile / catedrele metodice elaborează, până la sfârșitul lunii iunie, o propunere de încadrare a profesorilor pentru anul școlar următor, ținându-se cont de continuitate și de planul de școlarizare aprobat de I.S.J. Dolj.
Art. 20. Documentele catedrei sunt:
(1) Tabel cu membrii comisiilor
Nr. crt. |
Numele și prenumele |
Statut |
Specialitatea |
VVechime |
Grad didactic (an) |
Studii absolv. |
Ultimul stagiu de formare |
Adresă |
Obs. |
Activități în timpul anului |
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) Încadrarea:
Profesor |
Cls. |
Cls. |
Cls. |
Cls. |
Extracurric. în normă |
Total ore catedră |
Extracurric. |
Dirigenție |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* CV membri
Planul anual de activitate al catedrei
Raport de activitate semestrial și anual
Repartizarea responsabilităților în catedră
Tematica ședințelor de catedră (una pe lună)
Lista proiectelor catedrei
Programele disciplinelor opționale (avizate de I.S.J. Dolj
Planificările anuale, (individuale sau colective), planificarea calendaristică semestrială
Cercuri (tabel nominal cu elevii participanți, tematica, programul)
Lista manualelor alternative și opțiunea pentru anul în curs pe clase
Oferta catedrei pentru disciplinele la decizia școlii
Graficul interasistențelor
Situații statistice (elaborate de catedra) care să sintetizeze activitatea catedrei și evoluția rezultatelor elevilor (la învățătură, olimpiade, examene, concursuri)
Informări periodice (privind rezultatele elevilor, parcurgerea materiei, ritmicitatea notării, etc.) către Consiliul de administrație, conform unui grafic stabilit de acesta la începutul anului școlar.
Programele, planificările, planul anual al catedrei vor fi elaborate și discutate la începutul anului școlar.
3.2. Comisia educativă
Art. 21.
(1)Comisia educativă coordonează activitatea educativă.
(2) Comisia educativă se constituie la începutul fiecărui an școlar, fiind formată din:
(4) Comisia educativă se întrunește de două ori pe semestru și de câte ori responsabilul sau echipa managerială consideră necesar.
(5) Comisia educativă coordonează activitatea: Consiliilor claselor, Comisiei pentru burse și a Consiliului elevilor.
(6) Comisia educativă coordonează parteneriatele, organizează colaborarea scolii cu alți factori educaționali: familia, comunitatea locală, părinți etc.
Art. 22. Comisia diriginților este alcătuită din diriginții tuturor claselor.
(1) Consiliul de Administrație desemnează șeful comisiei diriginților și câte un responsabil pe fiecare ciclu / an de studiu (pre?colar, primar, gimnaziu).
(2)Comisia diriginților are următoarele responsabilități:
Art. 23. Profesorul diriginte / consilier educativ al clasei răspunde și coordonează întreaga activitate educativă a clasei.
(1) Profesorul diriginte va întocmi următoarele documente:
Art. 24. Consiliul clasei este format:
(1) Consiliul clasei se întrunește de două ori pe semestru sau la solicitarea dirigintelui, a unuia dintre profesorii clasei, directorului sau la solicitarea a 2/3 din părinții elevilor.
(2) Consiliul este statutar dacă sunt prezenți cel puțin 2/3 din totalul membrilor săi.
Hotărârile se adoptă cu majoritate simplă.
(3) În prima săptămână a anului școlar, dirigintele clasei stabilește graficul ședințelor ordinare, pe care îl transmite responsabilului Comisiei diriginților. Celelalte ședințe vor fi comunicate prin convocator în caietul de procese verbale, cu minimum 5 zile calendaristice înainte.
(4) Atribuțiile Consiliului clasei sunt prevăzute de art. 40 din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar.
Art. 25. Comisia de organizare a serviciului pe școală este condusă de un responsabil desemnat de Consiliul de administrație la începutul fiecărui an școlar.
(1) Comisia organizează serviciul pe școala pentru profesori și elevi. Planificarea se face în 3 exemplare, unul la comisie, unul la secretariat și altul care se afișează în cancelarie.
(2) Diriginții și profesorii de serviciu asigură instruirea elevilor de serviciu.
Art. 26. Serviciul elevilor se desfășoară astfel:
(1) Serviciul pe clasă
I. Organizarea serviciului pe clasă:
III.
(2) Serviciul pe școală
- unul dintre elevi se va afla la ușa pentru intrarea cadrelor didactice;
- elevii de serviciu se vor ocupa cu legătura dintre elevi / părinți / alte persoane cu cadrele didactice (cancelarie, director) sau cu serviciul secretariat;
- vor distribui, la cerere, creta la elevii de serviciu pe clase;
- vor împiedica pătrunderea elevilor pe coridorul afectat cadrelor didactice;
- vor dirija trecerea elevilor spre bibliotecă, spre laboratoarele de la parter sau spre preluarea produselor (lapte, corn);
- va preda condica profesorului de serviciu;
- va părăsi serviciul după ce preda procesele-verbale profesorului de serviciu.
Art. 27 Zilnic, serviciul pe școală va fi asigurat de profesorii programați. Programarea serviciului pe școala se stabilește înaintea începerii perioadei, profesorii iau cunoștință prin afișarea graficului la avizier.
(1) Profesorul de serviciu
1. Fiecare cadru didactic are obligația de a îndeplini sarcina de profesor de serviciu pe școală, conform graficului stabilit la începutul semestrului și afișat în cancelarie, hol intrare profesori.
2. Învoirea cadrului didactic de la serviciu pe școală se accepta doar dacă acesta are motive foarte bine întemeiate. Acesta are datoria să anunțe responsabilul ce întocmește graficul profesorilor de serviciu, cu minimum 4 zile înainte de data la care trebuia să efectueze serviciul pentru a fi înlocuit cu un alt cadru didactic sau poate să-și găsească singur un înlocuitor urmând ca ulterior să anunțe și pe responsabilul acestei comisii.
3. Profesorul de serviciu este prezent în unitatea școlară cu 30 de minute înainte de începerea orelor, adică la ora 7:30 și va fi prezent în școală până la 14:30..
4. Profesorul de serviciu va purta cardul / legitimația care indică activitatea specifică.
5. Graficul cadrelor didactice de serviciu va fi realizat în 3 exemplare, unul la Comisia de organizare a serviciului în școala, unul la secretariat și unul care se afișează în cancelarie.
6. Face prezența elevilor de serviciu pe școală, organizează, instruiește și îndrumă activitatea acestora.
7. Preia procesul verbal tip de la secretariat. Acest proces verbal va fi completat și predat la finalul programului directorului de serviciu sau în lipsa acestuia secretariatului.
8. Verifică existența cataloagelor la începutul și la sfârșitul turei sale. Dacă un cadru didactic constată lipsa unui catalog se va adresa profesorului de serviciu pe școală care va încerca să remedieze situația, în caz contrar se va consemna în procesul verbal.
9. Trebuie să asigure desfășurarea procesului de învățământ în bune condiții îndrumând și controlând activitatea din școală.
10. Pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu va colabora cu colegii și directorul de serviciu.
11. La intrarea elevilor în școală profesorul de serviciu împreună cu unul dintre elevii de serviciu pe școală verifică ținuta elevilor dacă este decentă (nu se admit pantaloni scurți, machiaj strident, ținută provocatoare ș.a.) și dacă au asupra lor unul din însemnele distinctive ale școlii(insigna sau cartela). Elevii care nu îndeplinesc cerințele de mai sus vor fi consemnați de către elevul de serviciu pe școală și vor fi sancționați conform prevederilor Regulamentului intern al școlii.
12. Asigură îndeplinirea programului în bune condiții: sunatul la timp pentru intrarea și ieșirea elevilor la și de la ore, prezența profesorilor în fiecare clasă (în caz contrar va anunța imediat directorul de serviciu pentru a se lua măsurile corespunzătoare).
13. Profesorul de serviciu îi va da elevului de serviciu orarul personal din ziua respectivă, astfel încât în cazul în care apar probleme în timpul orelor să-l poată contacta.
14. Profesorul de serviciu va fi anunțat de către elevul de serviciu pe școală imediat ce s-a înregistrat un eveniment grav în interiorul școlii. Evenimentul consemnat ulterior în procesul verbal va fi adus la cunoștința diriginților elevilor implicați sau persoanelor în măsură să remedieze situația respectivă.
15. În timpul pauzelor și al orelor în care nu are activitate didactică profesorul de serviciu urmărește pe monitoarele aflate în cancelarie/ parter activitatea din școală, in mod deosebit supraveghează starea de disciplină a elevilor în timpul pauzelor. Acesta consemnează / intervine în cazul în care sunt abateri disciplinare, evenimente deosebite.
16. Profesorul de serviciu la solicitarea elevilor de serviciu pe școală oferă informațiile necesare persoanelor străine (părinți, rude ș.a.) intrate în școală.
17. Profesorul de serviciu cu acordul directorului de serviciu, permite claselor la care la ultima oră nu este prezent profesorul din diverse motive să părăsească unitatea școlară.
18. Profesorul de serviciu poate solicita agenților de pază și personalului nedidactic să-l sprijine în rezolvarea unor probleme apărute în intervalul cât își desfășoară serviciul. Are dreptul să dea dispoziții personalului de întreținere pentru a remedia problemele apărute.
19. Profesorul de serviciu consemnează evenimentele deosebite care se petrec în perioada desfășurării serviciului sau având în vedere procesele verbale primite de la elevii de serviciu pe clasă.
20. Profesorul de serviciu coordonează întreaga activitate din școală în absența directorului.
(2) Dacă profesorii de serviciu nu-și realizează atribuțiile vor fi depunctați în fișa de evaluare anuală cu câte 2 puncte, la propunerea șefului Comisiei educative (pentru fiecare nerealizare de atribuții).
Art. 28 Componența comisiei de activități extracurriculare este stabilită de Consiliul de Administrație.
(1) Comisia de activități extracurriculare este subordonată directorului.
(2) Comisia de activități extracurriculare colaborează cu responsabilul comisiei diriginților cu care întocmește proiectul activităților extracurriculare (parte a proiectului managerial al școlii) pentru anul școlar în curs și rapoartele de activitate semestriale și anuale
(3) Comisia are următoarele atribuții:
2.3. Comisia de formare continuă și dezvoltare profesională
Art. 29 Comisia de formare continuă și dezvoltare profesională se constituie la începutul fiecărui an școlar.
(1) Comisia se întrunește lunar și ori de câte ori este nevoie.
(2) Scopurile Comisiei de perfecționare metodică sunt:
(3) Atribuțiile Comisiei de formare continuă și dezvoltare profesională
3.4. Comisia de orar
Art. 30 Comisia de orar este formată din membri desemnați de director și este aprobată de Consiliul de administrație.
(1) Atribuțiile comisiei sunt următoarele:
(2) Programul de funcționare al scolii este stabilit în fiecare an, înainte de începerea cursurilor de Consiliul de Administrație. Modificările ulterioare sunt efectuate de Consiliul de Administrație cu aprobarea Consiliului profesoral.
3.5. Comisia de protecție civilă
Art. 31 Comisia de protecție civilă este constituită și funcționează în conformitate cu legislația în vigoare.
(1) Atribuțiile comisiei sunt:
3.6. Comisia de securitate și sănătate în muncă
Art. 32 Este constituită și funcționează în conformitate cu Legea 90/1996 privind normele generale de protecție a muncii.
(1) Comisia are în componență: șefii de catedră ai disciplinelor ce folosesc laboratoare, săli de sport, diriginții claselor, laboranți, secretar, administrator.
(2) Componența comisiei se stabilește la fiecare început de an școlar și este coordonată de un președinte desemnat de Consiliul de Administrație.
(3) Atribuțiile Comisiei de protecție a muncii constau în:
(4) Comitetul de securitate și sănătate în muncă se întrunește semestrial și ori de câte ori este nevoie.
Art. 33 Comisia de Cruce Roșie face parte din Comitetul de securitate și sănătate în muncă. Comisia este formată din 3 membri dintre care Consiliul de administrație desemnează un responsabil.
Comisia ia măsuri de echipare a cabinetelor, sălilor de sport, cu truse medicale și măsuri de instruire a cadrelor didactice și a elevilor privind acordarea primului ajutor în caz de accidente.
3.7. Comisia de prevenire și stingere a incendiilor (PSI)
Art. 34 Atribuțiile comisiei PSI sunt:
3.8. Comisia de selecție, casare, recepție și inventariere
Art. 35 Comisia este stabilită de către Consiliul de Administrație, de regulă din personalul implicat în activitatea legată de recepția respectivă:director, contabil, etc.
Art. 36 Comisia de inventariere este stabilită de către Consiliul de Administrație, de regulă din personalul implicat în activitatea legată de inventarul respectiv:profesori specialitate, personal.
3.9. Comisia de disciplină
Art. 37 Comisia de disciplină se poate organiza pe 3 subcomisii:
2. STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR
Art. 42 Structura anului școlar este stabilită de M.E.C.T.S. în fiecare an școlar.
(4) PREMIEREA - pentru rezultate deosebite la învățătură și disciplină, elevii cu media 10 la purtare primesc următoarele premii la sfârșitul anului școlar :
premiul I – elevul cu media cea mai mare din clasă, dar nu mai mică de 9,50
premiul II – elevul clasat al doilea cu media
9,00
premiul III – elevul clasat al treilea (în ordinea descrescătoare a mediilor)
mențiuni – elevii clasați pe pozițiile 4,5,6 în ordinea descrescătoare a mediilor generale
premii speciale elevilor evidențiați în activități deosebite și se acordă la propunerea prof. diriginte, cu avizul Consiliului Profesorilor clasei.
În cazul în care la o clasă nu există medii generale 9,50 se va acorda premiul I elevului cu media cea mai mare (dar
9,00), celelalte premii revenind elevilor în ordinea descrescătoare a mediilor (premiul II pentru media generală
8,50; premiul III pentru media generală
8,00).
Art. 43 În cazuri de epidemii, calamități naturale sau condiții improprii desfășurării activității, Consiliul de administrație suspendă cursurile cu aprobarea Inspectoratului Școlar. În astfel de situații, Consiliul de administrație va stabili măsuri de parcurgere integrală a programei până la sfârșitul anului școlar. Aceste măsuri se aprobă de Consiliul profesoral.
3. PROGRAMUL ȘCOLAR. ORARUL ȘCOLAR
Art. 44. Orele de începere și încheiere a cursurilor se aprobă de Consiliul de administrație la propunerea directorului sau a comisiei de orar.
Art. 45. Orarul scolii se întocmește de Comisia de orar și se aprobă în Consiliul de administrație înainte de începerea cursurilor.
Art. 46 Activitățile extracurriculare (pregătirea suplimentară, cercurile, activitățile cultural artistice, sportive etc.) se desfășoară în afara orarului școlii cu excepția activităților plătite.
Art. 47 Ordinea și disciplina se asigură de cadrele didactice, personal auxiliar, profesori de serviciu și conducerea școlii.
4. PLANURI CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT. PROGRAME. MANUALE ȘCOLARE
Art. 48 Întreaga activitate desfășurată de profesori cu elevii la clasă se realizează pe baza cunoașterii temeinice și respectării obligatorii a prevederilor planurilor cadru și programelor școlare, aprobate de M.Ed.C.T.S. (pentru orele din trunchiul comun) și a opțiunilor elevilor pe baza ofertei școlii(pentru disciplinele opționale). Catedrele au obligația de a elabora programele pentru disciplinele opționale pentru anul școlar viitor și a obține aprobarea I.S.J. până la începutul fiecărui an școlar.
Art. 49 Respectarea numărului de ore pentru fiecare disciplină (de trunchi comun sau opțional), a conținutului programelor, și parcurgerea integrală și ritmică a materiei sunt obligatorii pentru toți profesorii. Nerespectarea acestor cerințe, predarea la un nivel scăzut sau la un nivel ce depășește posibilitățile de înțelegere și asimilare ale elevilor, constituie abateri și se sancționează conform prevederilor Statutului personalului didactic.
Art. 50 Materia de studiu prevăzută în programele școlare se repartizează pe lecții prin planificările curriculare anuale și planificările calendaristice semestriale care se întocmesc de profesori pentru fiecare obiect și clasă înaintea începerii cursurilor. Structura planificărilor este stabilită de fiecare catedră conform solicitărilor I.S.J. Dolj. Semestrial se întocmește planificarea calendaristică, pe teme / lecții și ore. Planificările se definitivează în plenul catedrei și sunt aprobate de șeful de catedră. Acesta le prezintă pentru vizare administrativă conducerii scolii in cel mult 1 săptămână de la începerea fiecărui semestru. Câte un exemplar din planificarea curriculară și un exemplar din planificarea calendaristică se depun la dosarul catedrei, și câte unul se află la profesor. Șeful catedrei verifică lunar stadiul parcurgerii programei.
Art. 51 În școală se vor utiliza numai manuale aprobate de M.E.C.T.S.
5. CONSTITUIREA CLASELOR
Art. 52 Clasele având efectiv mediu de 25-28 elevi (minimum 15) se constituie la începutul primului an de studiu pe filiere profiluri și specializări, ținând cont ca elevii să fie grupați după disciplinele opționale și după limbile moderne studiate, astfel încât grupele de studiu care se formează să nu fie mai mici de 10 elevi. Pentru respectarea acestei cerințe directorul poate decide:
- inversarea anilor de studiu a limbilor moderne
- schimbarea studiului unei limbi moderne cu alta (în acest caz elevul va beneficia de asistența profesorului clasei pentru recuperarea cunoștințelor, pe parcursul primului an școlar).
- schimbarea opțiunilor.
(1) Exprimarea opțiunilor se face în ședință comună părinți-elevi din oferta propusă clasei respective în termenul anunțat. Orele de aprofundare / extindere, opțional se vor selecta având în vedere majoritatea opțiunilor colectivului de elevi, minoritatea se supune majorității.
(2) În cazul în care părinții elevilor unei clase renunță în scris la ora de Religie, aceștia trebuie să aleagă un opțional din listă astfel încât numărul de ore pe săptămână să fie același pentru toți elevii clasei respective.
(3) Clasele nou constituite vor avea efectivul prevăzut in Regulamentul de funcționare al unităților de învățământ preuniversitar.
6. EVALUAREA REZULTATELOR ELEVILOR
Art. 55 Evaluarea se face ritmic conform metodologiei stabilite de Serviciul Național de Evaluare și Examinare respectându-se prevederile art. 51 – 52 din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar.
Comisia de verificare a ritmicității notării realizează (conform programului managerial), rapoarte periodice care sunt afișate. Profesorul care nu asigură notarea ritmică va fi sancționat prin scăderea cu 2 puncte / a punctajului aferent fișei de evaluare pentru stabilirea calificativului anual. Consiliul de administrație analizează fiecare situație în parte.
Se interzice personalului didactic să condiționeze evaluarea elevilor sau calitatea prestării activității didactice la clasă de obținerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la părinții / reprezentanții legali ai acestora. Astfel de practici dovedite se sancționează cu excluderea din învățământ (art. 84 Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar).
7. ÎNCHEIEREA SITUAȚIEI ȘCOLARE
Art. 56 Evaluarea și încheierea situației școlare se face conform capitolului VI din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar.
CAPITOLUL IV
RESURSE UMANE
1. PROFESORII
Art. 57 Profesorii au următoarele obligații:
- de a aduce la cunoștința elevilor, în prima săptămână de școală, și părinților / reprezentanților legali, în prima lună de școală, reglementările Regulamentului Intern și Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar - 2005
- de a face instructajul privind protecția muncii în școală și asigurarea sănătății / securității în perioada programului școlar / activităților extrașcolare și extracurriculare, conform cu materialele puse la dispoziție de responsabilul pentru Comisia de securitate.
În cadrul întâlnirilor, se vor întocmi procese-verbale semnate de elevi și părinți.
- contribuția la îmbunătățirea bazei materiale
- contribuția la promovarea imaginii școlii
- realizarea orarului
- obținerea unor rezultate deosebite la olimpiade și concursuri
Dacă la adresa unui cadru didactic se primesc, într-un an școlar, reclamații (contestații) cu privire la calitatea procesului de predare-învățare sau la corectitudinea evaluării, acesta va fi pus în discuția catedrei care va înainta Consiliului de Administrație propuneri corespunzătoare. Dacă acestea țin de competența Consiliului profesoral sau I.S.J. Dolj vor fi prezentate acestor organe.
Art. 58 În documentele școlare (catalog, condică prezență) se scrie cu cerneală albastră
Art. 59 Condica de prezență se completează zilnic.
Art. 60 Profesorii diriginți au obligațiile prevăzute în art. 41-42 din Regulamentul de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar de stat.
Consiliul clasei elaborează semestrial aprecieri sintetice despre progresul școlar și comportamentul fiecărui elev și informează în scris părintele (art 40).
2. ELEVII
2.1. Exercitarea calității de elev
Art. 61 Dobândirea calității de elev a scolii se face în conformitate cu Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar .
Art. 62 Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor și prin participarea la toate activitățile curriculare și extracurriculare existente în programul școlii .
Se încheie pentru toți elevii claselor V-XII un acord de parteneriat școală-părinte-elev. Răspunderea revine tuturor profesorilor.
Art. 63 Frecventarea tuturor cursurilor prevăzute în orar este obligatorie pentru fiecare elev.
Art. 64 Evidențierea prezenței se face la începutul fiecărei ore de curs de către profesori, care consemnează în catalog absențele. Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului sunt considerați absenți la ora respectivă.
Art. 65 În cazuri bine motivate elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic să asiste la oră, acesta putând motiva absenta până la sfârșitul orei.
Art. 66 Se interzice cadrelor didactice eliminarea elevilor de la orele de curs. Elevii care perturbă orele de curs vor fi puși în discuția Consiliului Profesorilor clasei pentru a fi sancționați.
Art. 67 Părăsirea spațiilor de învățământ (sală, laborator, școală) în timpul orelor de curs se face numai în cazuri de forță majoră cu aprobarea cadrului didactic respectiv sau a profesorului – diriginte.
Art. 68 Absențele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare sau alte cauze de forță majoră dovedite cu acte legale se motivează.
Art. 69 Motivarea absențelor se efectuează numai de diriginte pe baza următoarelor acte:
Pentru a fi considerate valabile adeverințele medicale trebuie să conțină în mod vizibil numele și parafa medicului, numele cabinetului medical sau al spitalului, diagnosticul. Chiar în situațiile mai sus prezentate motivarea absențelor se face după consultarea părinților. În cazul în care se constată falsuri, actele prezentate sunt considerate nule iar elevul în cauză este sancționat cu scăderea notei la purtare.
Art. 70 Motivarea absențelor se face de profesorul diriginte în maxim 7 zile de la reluarea activității iar actele doveditoare se păstrează de diriginte pe tot parcursul anului școlar. Dacă actele doveditoare nu sunt prezentate în termenul prevăzut acestea nu mai pot fi utilizate în motivarea absențelor.
Art. 71 Pentru elevii sportivi de performanță, care participă la acțiuni la nivel județean național, internațional, organizate în timpul semestrelor școlare, directorul scolii poate aproba motivarea absențelor, cu condiția îndeplinirii de aceștia a obligațiilor școlare.
Art. 72 Elevii calificați la faza județeană și națională ale olimpiadelor școlare și concursurilor, în vederea pregătirii intensive, pot fi scutiți de frecvență cu acordul profesorilor clasei și al direcțiunii în conformitate cu un program aprobat. Aceștia au însă obligația de a recupera individual materia pierdută.
Art. 73 Elevii de la articolele anterioare nu vor fi examinați scris sau oral în prima săptămână de la revenirea la cursuri.
Art. 74 Mutarea disciplinară la o altă școală se propune în scris de dirigintele clasei, după consultarea Consiliului profesorilor clasei, și se aprobă de Consiliul Profesoral, făcându-se mențiunea respectivă în catalog și registrul matricol în conformitate cu Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ.
2.2. Drepturile elevilor
Art. 75 Elevii beneficiază de drepturile prevăzute în Regulamentul unităților de învățământ preuniversitar de stat (art. 97 - 109).
Art. 76 Elevii pot folosi, în mod organizat, baza materială și baza sportivă pentru pregătire suplimentară și acțiuni în timpul liber.
Art. 77 În timpul școlarizării elevii beneficiază, gratuit, de asistență psihopedagogică, prin cabinetul de consiliere și de asistență medicală, prin cabinetele medicale din școală.
Art. 78 Elevii au dreptul să propună și să opteze C.D.Ș. - OPȚIONAL, ținând cont de resursele școlii.
Art. 79 Elevii au dreptul să-și depună candidatura și să fie aleși în Consiliul elevilor, în Consiliul de administrație al scolii.
Art. 80 Elevii au dreptul să se înscrie, să activeze și să facă parte din structurile organizatorice A.E.S.A.V.
Art. 81 Elevii au dreptul să participe la activitățile extrașcolare și extracurriculare organizate de școală, cu respectarea prevederilor Regulamentului Intern.
Art. 82 Elevii au dreptul să facă parte din colectivele redacționale ale revistelor școlii și ale stației radio. Programul și conținutul acestor activități va fi avizat de coordonatorul activităților educative și trebuie să respecte Regulamentul Intern.
Art. 83 Pentru a stabili bursele sociale, de studiu și de merit Comisia de burse va afișa la avizierul elevilor și în cancelarie condițiile care trebuiesc îndeplinite și actele necesare, până la începerea anului școlar sau în termen de 2 săptămâni de la eventuala Hotărâre de Guvern care reglementează acest lucru.
Elevii care îndeplinesc condițiile de bursă vor depune cerere însoțită de actele corespunzătoare la secretariat (unde vor fi înregistrate individual) în termen de 2 săptămâni de la afișarea condițiilor de bursă. Cererea și actele vor fi verificate și vizate de diriginte.
Art. 84 Comisia de burse va analiza cererile și va înainta propuneri de bursă la I.S.J. în termen de 2 săptămâni. Cererile nedepuse în termen sau neînsoțite de acte justificative nu vor fi luate în considerare de Comisia de burse.
Art. 85 Pentru premierea elevilor din surse extrabugetare / comitet părinți criteriile și modalitățile vor fi stabilite de organismul care acordă premierea, la recomandarea Consiliului de Administrație.
(1)Se acorda premii la recomandarea cadrelor didactice, a Consiliului profesoral.
(2)Pentru medii egale se acordă același premiu.
2.3. Consiliul elevilor – Regulamentul Consiliului elevilor
Art. 86 a) Consiliul elevilor pe școală se constituie din reprezentanții claselor în primele 2 săptămâni de școală. Fiecare clasă desemnează 1 reprezentant. Consiliul se întrunește semestrial sau la solicitarea biroului sau direcțiunii școlii.
b) Consiliul elevilor este condus de un birou, format din președinte, 1-2 vicepreședinți, secretar, membri. Președintele sau alt membru al biroului este membru al Consiliului de administrație al scolii.
c) Consiliul elevilor analizează problemele elevilor și propune măsuri privind îmbunătățirea:
- activității didactice;
- activităților extracurriculare;
- disciplinei și frecvenței;
- relațiilor elev – profesor, elev – elev;
- relațiilor cu alte unități de învățământ;
- integrării socio – profesionale
- activităților din timpul liber
Problemele și măsurile propuse vor fi aduse la cunoștința Consiliului de Administrație al scolii care va lua măsuri de soluționare a acestora. Aceste soluții vor fi transmise de Consiliul elevilor, celor interesați.
Daca președintele Consiliului elevilor nu va aduce la cunoștință Consiliului de Administrație problemele și masurile înaintate de șefii claselor, acesta va fi schimbat după un semestru școlar.
d) Consiliul elevilor își desfășoară activitatea pe baza unui plan semestrial propus de birou și a unui grafic de întruniri (problematica și data). Aceste documente vor fi transmise în copie Consiliului de Administrație al scolii. Din partea Consiliului de Administrație activitatea va fi coordonată de consilierul pentru probleme educative și activități extracurriculare. La întrunirile Consiliului și biroului se întocmesc procese verbale, un exemplar se depune la consilierul educativ.
Art. 87 Școala garantează libertatea de reuniune a elevilor conform Convenției cu privire la drepturile copilului și art. 105-107 din Regulamentul unităților școlare .
Grupul de inițiativă va formula o cerere (cu minimum 2 săptămâni înainte) din care să reiasă:
- componența grupului (nume, prenume, clasa);
- conducătorul activității;
- data desfășurării;
- locul desfășurării acțiunii;
- garanțiile privind asigurarea securității persoanelor și bunurilor;
- angajamentul de a respecta prevederile art. 107 din Regulamentul unităților școlare.
Cererea va fi avizată de președintele Consiliului elevilor care va desemna un membru al său să răspundă de acțiunea respectivă. Cererea va fi apoi înregistrată la secretariat, acesta având obligația de a o prezenta conducerii scolii pentru aprobare în termen de 3 zile de la înregistrare.
Art. 88 Elevii au dreptul de a se transfera de la o clasă la alta, de la un profil la altul, la alte școli, la alte forme de învățământ conform prezentului Regulament, dar și Regulamentului unităților școlare.
2.4. Responsabilitățile elevilor
Art. 89 Elevii au obligația să respecte prevederile articolelor 110 – 114 din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ, cu următoarele precizări:
I. de zi cu zi:
a) eleve:
b) elevi:
II. ținută festivă:
Art. 90 Elevii eliminați de la cursuri, pe o perioadă de 3-5 zile vor executa activități gospodărești în curtea scolii. În acest sens, la ora 800 se vor prezenta la directorul care stabilește programul de lucru al fiecărei zile de eliminare. Pe perioada fixată prin sancțiune, elevii respectivi vor fi monitorizați zilnic de către un profesor.
2.5. Sancțiuni
Art. 91 Sancțiunile sunt cele prevăzute la art. 118 – 134 din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ. Sancțiunile atrag după sine scăderea corespunzătoare a notei la purtare, conform deciziei Consiliului profesoral, în urma propunerii Consiliului profesorilor clasei. Lista sancțiunilor este completată cu:
(1) Elevul care comite fapte care contravin normelor de comportare civilizată sau regulamentelor în vigoare, va fi sancționat prin :
1. scăderea notei la purtare;
2. activități gospodărești în folosul școlii și în conformitate cu Regulamentul de organizare a unităților școlare;
(2) Elevii sancționați și care pe parcursul semestrului desfășoară activități cu caracter educativ, participă și coordonează proiecte educative fără a mai comite alte abateri până la sfârșitul semestrului pot fi repuși în discuția consiliului profesoral care, pe baza unui raport scris al dirigintelui și al responsabilului comisiei diriginților poate reveni asupra deciziei de sancționare;
(3) Profesorii diriginți vor informa în scris familia și vor stabili pe cale amiabilă modul de finalizare a sancțiunii în interesul instituției și a recuperării pagubelor.
Art. 92 (1) Profesorul dirigintele are obligația de a consemna sancțiunile în „Caietul de observații” specificând motivele sancționării, organul care a acordat sancțiunea, data acordării, un scurt rezumat al discuției cu părinții.
(2) Sancțiunile vor fi consemnate în registrul de evidență a elevilor, în catalogul clasei și în registrul matricol conform art. 118-134 din secțiunea a 6-a Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ.
Art. 93 (1) Avertizarea elevilor pentru absențe nemotivate se face de către profesorul diriginte al clasei și se contrasemnează de director. Preavizul tip este redactat în 3 exemplare: unul la secretariat, unul la diriginte și unul părintelui.
(2) La 10 absențe nemotivate / semestru se scade 1 punct la purtare.
Art. 94 În cazul abaterilor repetate sau în cazul în care nu se observă o ameliorare a atitudinii elevului / familiei se vor lua, gradual, următoarele măsuri:
- invitarea părintelui / reprezentantului legal și a elevului în Consiliul clasei;
- invitarea părintelui / reprezentantului legal și a elevului în Comitetul de părinți;
- invitarea părintelui / reprezentantului legal și a elevului în Consiliul elevilor;
- invitarea părintelui / reprezentantului legal și a elevului în Consiliul profesoral;
- invitarea părintelui / reprezentantului legal și a elevului în Comitetul reprezentativ al părinților;
- invitarea părintelui / reprezentantului legal și a elevului în Consiliul de administrație;
- informarea scrisă a polițistului de proximitate.
Art. 95 Sunt considerate abateri disciplinare:
- nerespectarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat și Particular;
- furtul de bunuri personale sau din inventarul școlii;
- încercarea de a sustrage colegii, de la activități școlare și extrașcolare, prin orice fel de acțiuni;
- introducerea în școala a unor persoane străine școlii;
- implicarea unor persoane străine de colectivul clasei în rezolvarea eventualelor neînțelegeri;
- agresiunile fizice, verbale și non-verbale împotriva vreunei persoane, altercațiile dintre elevi sau reglările de conturi;
- intrarea în incinta școlii prin sau peste garduri, cățăratul pe ziduri, ieșirea sau intrarea pe ferestrele încăperilor, coborârea pe balustradă, jocul cu mingea în spațiile de instruire sau pe holuri, lovirea pereților exteriori cu mingea sau cu alte obiecte care ar pricinui deteriorarea lor;
- folosirea telefonului mobil, a aparaturii audio-video în timpul orelor;
- machiajul, vopsitul strident și accesoriile ostentative;
- nerespectarea ținutei specifice școlii.
Art. 96 Sunt considerate abateri disciplinare grave conform art. 112 alin. f), g), h) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat și Particular:
- deținerea și consumul, în perimetrul unității de învățământ și în afara acestuia, a drogurilor, țigărilor, băuturilor alcoolice sau altor substanțe care pot afecta fizic și psihic; participarea la jocuri de noroc;
- introducerea, în perimetrul unității de învățământ a oricărui tip de arme, substanțe explozibile, toxice, obiecte contondente, ș.a. care, prin acțiunea lor, pot afecta integritatea fizică și psihică;
- posesia și difuzarea materialelor cu caracter obscen / pornografic.
Art. 97 Deținerea în perimetrul unității de învățământ și în contextul activităților extrașcolare a țigărilor, băuturilor alcoolice, precum și deținerea și difuzarea materialelor cu caracter obscen / pornografic se sancționează cu scăderea notei la purtare și, în caz de repetare, eliminare.
Art. 98 Pentru consumul de alcool în incinta școlii se aplică sancțiunea de eliminare de la cursuri pentru o perioadă de 5 zile, absențele consemnându-se în catalog; pentru stare de ebrietate constatată la elevii din învățământul obligatoriu se acordă media 4 la purtare pe semestrul în care s-a săvârșit abaterea.
Art. 99 Introducerea și posesia în perimetrul unității de învățământ a drogurilor, a oricărui tip de arme, substanțelor explozibile sau toxice, obiectelor contondente ș.a. care, prin acțiunea lor, pot afecta integritatea sa fizică și psihică și a celorlalți se sancționează prin mutarea disciplinară la o altă școală și deferirea organelor de poliție.
Art. 100 Vor fi sancționați elevii care: trântesc ușile, le deschid sau le închid cu piciorul;degradează instalațiile electrice, tablele, gletul, pereții, geamurile, mobilierul (zgârieturi, desene, inscripționări), aparatele și instalațiile din laboratoare și săli de clasă, terenul și sala de sport.
Art. 101 Elevii vinovați de abaterile de mai sus, de la art. 99, vor achita in termen de 48 ore de la constatarea deteriorărilor contravaloarea acestora sau vor înlocui obiectele degradate cu altele noi. În caz contrar vor plăti dublu toate lucrările necesare reparațiilor sau înlocuirii obiectelor deteriorate în termen de o lună.
Dacă aceste abateri se repetă, se va adăuga și scăderea notei la purtare.
În cazul în care vinovatul nu se cunoaște, clasa va răspunde material de deteriorările provocate .
Art. 102 Încetarea exercitării calității de elev se realizează, conform art. 150 din Regulamentului de organizare a învățământului preuniversitar:
3. PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR
Art. 103 Reglementarea atribuțiilor personalului didactic auxiliar, este dată de legislația în vigoare și de fișa postului.
Art. 104 Compartimentul secretariat:
- atribuțiile sunt cele reglementate în cap. VII, art. 86 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat și Particular;
- adeverințele de elev se eliberează de către secretariatul școlii prin elevii de serviciu pe școală;
- secretariatul are sarcina de a deschide și închide fișetul în care se păstrează cataloagele la începutul / sfârșitul programului, după ce a verificat, împreună cu profesorul de serviciu, existența tuturor acestora;
- secretariatul aduce condica în cancelarie și o ia la sfârșitul orelor;
- secretariatul afișează programul de lucru cu elevii, părinții, personalul scoli, alte persoane interesate (zilnic, între orele 12 și 14);
- secretariatul are obligația de a înștiința,în cel mai scurt timp, conducerea școlii în legătură cu absența anunțată a cadrelor didactice;
- compartimentul de secretariat este subordonat directorului unității de învățământ;
- secretariatul funcționează pentru elevi, părinți, personalul unității de învățământ și pentru alte persoane interesate, potrivit unui program de lucru aprobat de director;
- secretariatul asigură permanența pe întreaga perioadă de desfășurare a orelor de curs;
- secretarul completeaza fișele matricole, cataloagele de corigență,situația școlară a elevilor veniți prin transfer și se ocupă de arhivarea tuturor documentelor școlare;
- în perioada vacanțelor școlare, cataloagele se păstrează la secretariat;
- procurarea, deținerea și folosirea sigiliilor se fac în conformitate cu reglementările stabilite prin ordinul Ministrului Educației și Cercetării;
- procurarea, completarea, eliberarea și evidența actelor de studii se fac în conformitate cu prevederile „Regulamentului privind regimul juridic al actelor de studii și al documentelor de evidență școlară în învățământul preuniversitar”, aprobat prin ordinul Ministrului Educației, Cercetării. Tineretului și Sportului;
- evidența, selecționarea, păstrarea și depunerea documentelor școlare la Arhivele Naționale, după expirarea termenelor de păstrare stabilite prin Indicatorul termenelor de păstrare, aprobat prin ordinul Ministrului Educației și Cercetării, se fac în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naționale.
Art. 105 Serviciul de contabilitate: atribuțiile sunt cele reglementate în cap. VII, art. 87 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat și Particular.
Art. 110 Personalul didactic auxiliar trebuie să aibă o ținuta morală demnă, în concordanță cu valorile educaționale promovate de școală, o vestimentație decentă și un comportament responsabil.
Art. 111 Sunt interzise acțiunile de natură să afecteze imaginea publică a școlii.
4. PERSONAL NEDIDACTIC
Art. 112 Atribuțiile sunt cele reglementate de fișa postului.
Art. 113 Personalul de întreținere răspunde de întregul inventar mobil și imobil ce-i revine în subordine și de cel al școlii (conform registrului de inventar și evidențelor contabile); recuperarea eventualelor deteriorări / înstrăinări revine în obligația personalului ce are în custodie materialele respective sau din a cărui culpă a apărut deficiența.
Art. 114 Recuperarea / remedierea pagubelor materiale a obiectelor, de orice fel, aflate în patrimoniul școlii se realizează în termen de maximum 48 de ore, în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern. În caz contrar, personalul ce are în custodie materialele respective sau din a cărui culpă a apărut deficiența, va fi sancționat material și administrativ,.
Art. 115 Furtul de bunuri personale sau din inventarul școlii se pedepsește cu achitarea bănească a daunelor, cu sancționarea disciplinară a personalului ce are în custodie materialele respective și cu anunțarea poliției.
Art. 116 Personalul nedidactic are obligația să aibă o ținută morală demnă, în concordanță cu valorile educaționale promovate de școală, o vestimentație decentă și un comportament responsabil.
5. SANCȚIUNI APLICATE PERSONALULUI ANGAJAT
Art. 118 Sancțiunile se aplică în conformitate cu Legea nr. 128/1997 (Statutul cadrelor didactice) și Codul Muncii, mai puțin nota observatorie care este o sancțiune internă.
Art. 119 NOTA OBSERVATORIE este o sancțiune internă care se aplică pentru:
(1) nerealizarea atribuțiilor ce revin conform documentelor de prognoză ale scolii;
(2) nerealizarea sarcinilor ce revin conform fișei postului, contractului individual de muncă,a planurilor de muncă la nivelul comisiilor și catedrelor scolii,
(3) nerealizarea responsabilităților ce-i revin ca profesor consilier al clasei,
(4) nerealizarea atribuțiilor ca profesor de serviciu sau a atribuțiilor trasate prin Note de serviciu de către directorul (sau a contabilului în cazul personalului nedidactic) al scolii.
(5) nerespectarea prevederilor Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar sau a prezentului regulament, constituie baza aplicării acestei sancțiuni.
(6) Nerealizarea atribuțiilor/sarcinilor la termenul stabilit-fără o informare prealabilă a conducerii, concomitent precizarea termenului decalat de realizare - constituie motiv de sancționare.
(7) Nota observatorie se emite de către director și va conține specificat explicit motivul sancționării
(8) Nota observatorie se înregistrează atât în registrul de intrări –ieșiri al lscoliii cât și în registrul de sancțiuni al scolii.
(9) Nota observatorie se poate contesta în termen de 24 ore de la primirea ei iar Consiliul de administrație analizează contestația și decide asupra rezultatului final (prin vot secret) Decizia Consiliului de administrație este irevocabilă.
(10) Nota observatorie determină scăderea punctajului din fișa de evaluare anuală-cu o valoare stabilită de către Consiliul de administrație.
(11) Acumularea a 2 note observatorii atrage după sine automat (secretarul șef informează responsabilul comisiei respective) analiza activității salariatului în cadrul comisiei de disciplină care întocmește un raport pe baza căruia activitatea/comportamentul salariatului respectiv este discutat în cadrul Consiliului de administrație.
(12) Acumularea a 3 note observatorii atrage după sine automat discutarea în vederea aplicării unei alte sancțiuni în cadrul organismelor abilitate (Consiliul Profesoral în cazul profesorilor, Consiliul de administrație în cazul celorlalți salariați).
6. PREMII
Art. 120 Premiile se pot acorda fie din fonduri proprii, fie din sponsorizări.
7. PĂRINȚII
REGULAMENTUL COMITETULUI DE PĂRINȚI PE ȘCOALĂ
Art. 121 La începutul fiecărui an școlar, în termen de 2 săptămâni, diriginții claselor au obligația de a desfășura Adunări generale ale părinților elevilor în scopul constituirii Comitetelor de părinți pe clase. Comitetele de părinți pe clase se aleg prin vot, cu majoritate simplă, și sunt constituite din 3 membri: președintele comitetului de părinți pe clasă, casier, 1 membru.
Adunările generale ale părinților pe clase se întrunesc, de regulă, semestrial (în primele două săptămâni ale semestrului).
Comitetele de părinți pe clase se întrunesc de câte ori este cazul la solicitarea președintelui sau dirigintelui.
Art. 122 Adunarea generală a Comitetelor de părinți se întrunește semestrial, în prima lună a semestrului. În Adunarea generală de la începutul anului școlar, convocată de director, se alege Consiliul reprezentativ al părinților, format din 7 – 9 membri (președinte, vicepreședinte, casier și alți 4 – 5 membri) și o comisie de cenzori, formată din 3 membri care verifică activitatea financiară a Consiliului.
Art. 123 Președintele Consiliului reprezentativ al părinților este reprezentantul părinților în Consiliul de Administrație al școlii.
Art. 124 Activitatea Consiliului de părinți se consemnează într-un registru special.
Art. 125 Comitetele de părinți și Consiliul reprezentativ al părinților au următoarele atribuții:
- sprijină conducerea unității de învățământ în întreținerea, dezvoltarea și modernizarea bazei materiale;
- sprijină diriginții în activitatea instructiv – educativă, îmbunătățirea frecvenței, consilierea și orientarea socio – profesională a elevilor;
- conlucrează cu organizațiile guvernamentale și nonguvernamentale pe probleme specifice;
- sprijină organizarea și desfășurarea acțiunilor extracurriculare;
- au inițiative și se implică în îmbunătățirea condițiilor de studiu în scoala;
- atrag persoane fizice și juridice, care prin contribuții materiale sau financiare pot susține programe de modernizare a bazei materiale din scoala;
- pot propune clasei alte opționale decât cele prevăzute in oferta scolii daca sunt in concordanta cu proiectul de dezvoltare instituționala al scolii și cu cererile „pieței” pana in luna martie a fiecărui an;
Art. 126 Activitatea Consiliului consultativ se desfășoară pe baza unui program semestrial și a unui buget de venituri și cheltuieli anual (defalcat pe semestre) propus de Consiliul consultativ și aprobat de Adunarea generală.
Art. 127 Părinții nu au dreptul să intre pe teritoriul scolii în scopul agresării elevilor. Pentru evitarea unor situații conflictuale, părinții au acces numai în sectorul secretariat-cancelarie. În celelalte zone părinții au acces numai la cererea profesorului diriginte / învățător sau conducerii scolii.
CAPITOLUL V
RELAȚII CU ALTE INSTITUȚII ȘI CU PUBLICUL
Art. 128 Școala întreține relații cu autoritățile locale, județene, poliția, biserica și alte instituții guvernamentale și neguvernamentale. Reprezentanții școlii în relațiile cu comunitatea locală, organizațiile guvernamentale și nonguvernamentale sunt directorul scolii sau profesori desemnați.
Art. 129 Directorul planifică, în 2 săptămâni de la începerea anului școlar, program de audiențe și relații cu publicul.
Art. 130 Cererile, reclamațiile și sesizările se înregistrează în registrul de intrări / ieșiri. Sesizările și reclamațiile se îndosariază într-un dosar separat. Reclamațiile și sesizările anonime nu se iau în considerație. Solicitanții vor primi răspuns în termen de o lună.
CAPITOLUL VI
DISPOZIȚII FINALE
Art. 131 Prezentul regulament intră în vigoare de la data aprobării lui în Consiliul profesoral.
Art. 132 Toate dispozițiile din regulamentele anterioare ce contravin prezentului regulament se anulează.
Art. 133 Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru tot personalul didactic sau nedidactic al scolii, pentru elevi și părinții acestora.
Art. 134Prevederile prezentului Regulament se pot modifica și / sau completa ulterior ori de câte ori este cazul, la inițiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de Administrație și cu consultarea organizației sindicale din cadrul scolii. Modificările și / sau completările ulterioare vor fi aduse la cunoștința întregului personal și a elevilor în termen de 3 zile de la efectuare.